strazakp, przy zmianie auta terż o niej myślałem ale chciałem diesla a nie było mnie na niego stać w hondzie bo był o około 10 tys zł droższy od benzyny :roll:
kolejne rozkodownie się kluczyka?
Zwiń
X
-
kolejne rozkodownie się kluczyka?
Witam,
Od razu napiszę, że całe popołudnie ślęczałem na forum używając opcji "szukaj", ale nie znalazłem dokładnie takiego samego problemu. Były podobne ale jednak niewiele pomogła mi lektura archiwum. Dodatkowo sprawę muszę rozwiązać w miarę szybko i dalsze szukanie chyba niewiele mi da. Może ktoś z Grupowiczów mi podpowie o co biega z moim alarmem.
Auto mam od stycznia. Mam alarm dokładany przez dealera (nie firmowy) ale obsługiwany jednym składanym kluczykiem razem z centralnym zamkiem.
W lipcu będąc kilkadziesiąt km o domu nie moglem otworzyć auta z pilota. Pilot mrugał ale nie dawało to żadnego efektu. Uznałem, że to pewnie słaba bateria w kluczyku, kupiłem w pobliskim markecie nową, wymieniłem i... dalej bez efektu. Nie chcąc robić hałasu i nie mając pewności co będzie jak otworzę auto z zamka, "ściągnąłem" z domu pomoc z drugim kluczykiem, którym już bez problemu otworzyłem auto.
Na drugi dzień serwisant w zakładzie od alarmów stwierdził, że kluczyk się rozkodował, wziął ode nie działający i po kilku minutach jego zabiegów poza autem pierwszy kluczyk już działał.
No i dzisiaj znów miałem ten sam problem z tym samym kluczykiem, tym razem na szczęście 10 minut na piechotę od domu. Znów drugi kluczyk pomógł, ale... no właśnie i teraz najlepsze -- po przyjeździe pod dom tym razem ten drugi kluczyk nie był w stanie z pilota zamknąć auta. Ki czort? Zostałem z dwoma nie działającymi pilotami, oba kluczyki jednak zamykały i otwierały auto z zamka bez problemu. Oczywiście oba odpalają auto i dadzą jechać.
I znów coś dla mnie niezrozumiałego -- po tym wszystkim lekko wkurzony zamknąłem auto z zamka, ale zaraz jednak otworzyłem, odpaliłem silnik, zgasiłem i... pilot z drugiego kluczyka znów zaczął działać. Pełen nadziei i optymizmu spróbowałem zabiegu z pierwszym kluczykiem i niestety, numer nie przeszedł.
Nic z tego wszystkiego nie kumam. Co mi se mogło spitolić, bo generalnie nie miałem a autem innych problemów poza totalnym padem akumulatora na wiosnę (strzeliła cela i napięcie spadło do zera, komputer pokładowy i zegar się zresetowały). Nie wiem czy to ważne, ale czasem też -- mniej więcej raz na miesiąc, kiedy otwieram zamknięte auto alarm pika krótkimi sygnałami aż nie przycisnę jakiegoś przycisku.
Macie jakieś pomysły, gdzie szukać przyczyny tych problemów z alarmem i kluczykami?
-
-
Zamieszczone przez jauraI znów coś dla mnie niezrozumiałego -- po tym wszystkim lekko wkurzony zamknąłem auto z zamka, ale zaraz jednak otworzyłem, odpaliłem silnik, zgasiłem i... pilot z drugiego kluczyka znów zaczął działać. Pełen nadziei i optymizmu spróbowałem zabiegu z pierwszym kluczykiem i niestety, numer nie przeszedł.
gdzieś to widziałem...saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
przytoczę w całości:
"Gdy po nacisnięciu przycisku pilota zdalnego sterowania samochód nie zostaje zaryglowany, wówczas możliwa jest sytuacja, że kod kluczyka i sterownika w samochodzie nie pasują do siebie. Może do tego dojść, gdy przyciski pilota były wielokrotnie naciskane poza zasięgiem działania układu lub została wymieniona bateria pilota zdalnego sterowania.
W takim przypadku nalezy przeprowadzić synchronizację (inicjalizację):
-nacisnąć dowolny przycisk pilota
-w ciągu minuty od nacisnięcia przycisku odryglować drzwi samochodu kluczykiem."
może to to...saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkoda
"[i]Gdy po nacisnięciu przycisku pilota zdalnego sterowania samochód nie zostaje zaryglowany, wówczas możliwa jest sytuacja, że kod kluczyka i sterownika w samochodzie nie pasują do siebie. Może do tego dojść, gdy przyciski pilota były wielokrotnie naciskane poza zasięgiem działania układu lub została wymieniona bateria pilota zdalnego sterowania.
może to to...
Ale... nie doszło do żadnych sytuacji wyżej opisanych i oba piloty w kluczyku przestały działać po kolei ot tak sobie, bateria w tym, który padł pierwszy, też była wymieniana 2 miesiące temu i od tego czasu nie było z nim problemów. Być może doszło do jeszcze jakiejś innej sytuacji, nie opisanej powyżej.
Swoją drogą skąd kolega ma te cytaty? Jeśli z instrukcji samochodu, to znaczy że muszę się leczyć na ślepotę :-)
Aktywacji drugiego kluczyka dokonałem, startując od nie uzbrojonego alarmu, więc mogłem sobie eksperymentować. Co by było, gdybym próbował aktywować kluczyk przy uzbrojonym alarmie? Procedura taka sama? Syrena nie zacznie wyć?
W tej chwili oba piloty już działają i oba aktywowałem startując z nieuzbrojonego alarmu, więc chyba będę musiał wywołać zablokowanie pilota i poeksperymentować, żeby wiedzieć co robić, jak mi się przytrafi podobna sytuacja jak dziś w żulerskiej dzielnicy miasta, gdzie lepiej, żeby auto swoim wyciem nie zwracało na siebie uwagi.
Jeszcze raz dzięki!
Komentarz
-
-
...wczoraj mialem podobna sytuacje, junior bawil sie kluczykiem zony i oczywiscie pilot przestal dzialac !
pomogla nastepujaca metoda.
-dzialajacy klucz z ilotem do stacyjki na pozycje gdzie swieca sie kontrolki (zaplon bez rozruchu)
- drugi nie dzialajacy klucz wlozyc do zamka kierowcy przy zamknietych drzwiach,
przekrecic zeby zamknac i przycisnac na zamknij na pilocie, nastepnie manualnie otworzyc i przycisnac na otworz.
Uwaga. liczba przycisniec po przekreceniu oznacza pozycje w pamieci modulu komfortu
(czyli przyciskkajac raz nasz pilot zostanie zapamietany na pierwszej pozycji- co spowoduje pewnie skasowanie drugiego dzialajacego klucza, przycisniecie dwa razy przy pozycji zamknij/otworz zalatwia problem, jezeli juz sie popelnilo ten blad to nalezy zamienic klucze i powtorzyc cala operacje od nowa z drugim kluczem pamietajac o zmianie pozycji 1/2 klikniecia).
Komentarz
-
-
a jeśli na moim pilocie jest jeden przycik zamknij/otwórz to czy ta metoda jest nadal skuteczna?
U mnie rozkodowuje sie drugi kluczyk - nieoryginalny. Było wszystko ok jakiś czas po czym zależnie od nastroju albo świeci mi się kontrolka immo albo jest ok i mogę odpalić. Niekiedy dopiero po kilkukrotnym włozeniu i wyjeciu kluczyka ze stacyjki immo przestaje migac a niekiedy wcale...:/Uwielbiam Pragę, czeski browar, smazeny syr i knedliczki! Teraz mam własną Czeszkę
Komentarz
-
-
Mam pytanko co do kodowania kluczyków
Czy jeżeli nie posiadam kodu PIN to jest możliwe w domowych warunkach (VAG) wyciągnięcie go ?
Mam dwa kluczyki (http://allegro.pl/kluczyk-klucz-kluc...508420950.html)
W jednym niestety jest walnięty pilot (immo działa) a drugi na 100% jest sprawny pilot i immo ponieważ byłem na kodowaniu w ASO.
Po zakodowaniu serwisant przy mnie otworzył samochód z pilota.(więcej razy nie udało mi się go otworzyć z pilota) I powiedział, że zamykanie będzie działać jak zrobię porządek z zamkami.
Wymieniłem mikrostyki, poprawiłem zimne luty, sprawdziłem gniazdka przy sterowaniu od silniczka szyb, zlutowałem kable w gumie. Jednym słowem zrobione jest wszystko z centralnym. Z kluczyka działają wszystkie zamki(domykanie szyb też działa), dioda safe działa, brzęczyk działa, światełka w drzwiach działają.
Tylko z pilota nie działa zamykanie/otwieranie. I pytanie jak go zakodować ?
Jednym słowem posiadam 1 kluczyk ze sprawnym pilotem do zakodowania i drugi z niesprawnym pilotem. Na forum skodaclub znalazłem możliwość zakodowania VAG'iem jednak potrzebny jest kod PIN którego nie posiadam.
Komentarz
-
-
Pin można odczytać - VAG K+CAN COMMANDER 1.4 - VAG lub VAG TACHO i odpowiedni kabel, ewentualnie podjechać do fachowców którzy się tym zajmują. Druga sprawa, do zakodowania pilotów nie potrzebujesz PIN'u, jest on potrzebny do dodania kluczy do IMMO aby można z nich uruchamiać samochód. Tutaj jest procedura dopasowania pilotów.
// Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
------------------------------------------------------
Komentarz
-
-
Kabel który posiadam to : VAG VIAKEN KKL USB także pewnie za jego pomocą tego nie zrobię :roll:
A co do kodowania pilota...
Próba 1 :
Kluczyk ze sprawnym pilotem w stacyjkę, ustawiony w pozycji zapłon
Zgodnie z instrukcja wchodzę w [46 - Moduł komfortu] dalej [Adaptacja - 10] i kanał "01" odczytuje mi wartość 1. Co by się zgadzało bo w ASO zakodowali mi tylko 1 pilot ponieważ drugi jest niesprawny.
Wpisuję wartość 1
Testuj.... wszystko ok .....
Zapisz pyta o potwierdzenie zatwierdzam zmianę
Naciskam przycisk UNLOCK i przytrzymuję go przez sekundę dwie...
Niestety pilot nie działa. A w module komfortu pojawia się taki błąd :
1 Fault Found:
01179 - Incorrect Key Programming
35-00 - -
Ma ktoś jakieś pomysły co robię nie tak ?
Może powinienem zmienić wartość w kanale 01 na 0 i dopiero po tym zmieniać na 1 ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ulyssePo zakodowaniu serwisant przy mnie otworzył samochód z pilota.(więcej razy nie udało mi się go otworzyć z pilota) I powiedział, że zamykanie będzie działać jak zrobię porządek z zamkami.
Obadaj może jeszcze ten sposób:
// Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
------------------------------------------------------
Komentarz
-
-
Drugi sposób sprawdziłem i niestety też nie działa.
Po trzykrotnym przekręceniu kluczyka w pozycję otwartą nie mruga dioda przy rygielku.
Może jest to spowodowane tym, że mój pilot to nie scyzoryk ?
Próbowałem też w kanale 01 wpisać wartość 0 niestety program nie przyjmuje tej wartości. Kiedy wpisuję 2 też nie mogę zapisać ustawień.
Podczas kodowania pilotów i immo w ASO serwisant stwierdził, że drugi pilot jest niesprawny. Na jakiej podstawie ? Nie mam pojęcia jednak próbował wymieniać baterię i nic to nie dało.
Komentarz
-
Komentarz